HORSES
Do skupinky patří: Franta, Káťa M., Káťa J., Saša, Venda, Kryštof, Nikča,Matěj a Eliška
Zde najdete přehled o probírané látce, domácích úkolech apod.
Úterý 4.6.
Začínáme lekci 17
Procvičujeme věty s posledních dvou lekcí
Čtvrtek 30.5.
Dokončujeme lekci 16
Úterý 28.5.
Lekce 16 je poměrně náročná.
Naučili jsme se pojmenovat a napsat různé druhy sportů a hudební nástroje, což není těžké, ale
míchají se nám zde pojmy - mám rád x nemám rád
umím x neumím
jsem dobrý x nejsem dobrý
Dám dětem ještě pracovní list, aby si ujasnily co, který výraz znamená.
Zároveň na ně do konce školního roku trochu "přitlačím", protože od příštího školního
roku budou mít angličtinu již povinnou a paní učitelka na začátku roku bojovala se třeťáky,
protože měli zažité, že pokud nebudou mít úkol do angličtiny, tak se nic moc nestane a chvíli trvalo
než si uvědomili, že angličtina již není jen kroužek. Tak tomu raději předejdeme a budu chtít, aby děti
úkoly opravdu dělaly. Většinou je domácí úkol záležitost maximálně deseti minut, což si myslím, že si každý školák
je schopen najít.
Čtvrtek 23.5.
Do konce roku bychom se měli naučit plynule představit samy sebe.
Nyní jsme ve fázi, kdy si děti napsaly vyprávění o sobě v češtině a postupně
si budeme překládat.
Úterý 21.5.
Proběhlo vyhlášení nej projektů
Čtvrtek 16.5.
Procvičujeme užití slovesa LIKE - mít rád
v kladných větách, v záporných větách, kladení otázek apod.
Úterý 14.5.
Jdeme ven.
Opakujeme slovní zásobu.
Čtvrtek 9.5.
Procvičujme sloveso LIKE
Úterý 7.5.
Začínáme lekci - 12 FOOD
Učíme se aktivně užívat slovíčko LIKE.
I like cheese. Mám rád sýr.
I don't like peas. Nemám rád hrášek.
Na příští hodinu si děti, pokud mají přinesou slovník.
Čtvrtek 2.5.
Píšeme malý testík - diktát slov
- diktát vět
- překlad
Úterý 30.4.
Pracujeme na projektech
Čtvrtek 25.4.
Učíme se venku
Úterý 23.4.
Doděláváme lekci 15
Čtvrtek 18.4.
Aj odpadla - Pouťový běh
Středa 17.4.
Připravujeme se na tvorbu projektů na téma ZVÍŘATA
Projekty budou děti vypracovávat ve dvojicích ve středu 24.4.
Do hodiny by si měly přinést obrázky daného zvířete (vytisknuté, namalované - jak, kdo chce)
Doma si mohou zkusit za pomoci učebnice vytvořit krátký text.
Kryštof a Radim - kráva
Matěj a Tom - kočka
Saša a Terča - Delfín
Nikča a Anetka T. - pták
Venda a Káťa J. - pes
Káťa M. a Anetka M. - kůň
Franta a Lukáš - se ještě nedomluvili
Úterý 16.4.
Pokračujeme v lekci 15
Děti si rozdělily do dvojic a v následujících hodinách budeme vytvářet projekty na téma Zvířata.
Ve středu 24.dubna budeme mít společnou hodinu a projekty zpracovávat.
Každá dvojice se již sama domlouvá, jaké pomůcky, kdo přinese.
Čtvrtek 11.4.
Pracujeme s lekcí 15
Učíme se aktivně užívat frázi - I am wearing - Mám na sobě
např.: I am wearing dark blue jeans, yellow t-shirt and pink slippers.
Mám na sobě tmavěmodré rifle, žluté tričko as růžové papuče
Úterý 9.4.
Začínáme lekci 15 CLOTHES - oblečení
Čtvrtek 4.4.
Děti pracují ve skupinkách - překládají věty z angličtiny do čestiny a naopak
Poté mají za úkol vymyslet co nejvíce slov na zadaná písmena
Úterý 2.4.
Učíme se venku
Středa 27.3.
Velikonoční tvoření
Úterý 26.3.
Povídáme si, jak se slaví Velikonoce ve světě.
Čtvrtek 21.3.
Opakujeme slovíčka.
Píšeme překlad do sešitu
Středa 20.3.
Píšeme testík, ve kterém si opakujeme lidské tělo
Čtvrtek 14.3.
Pracujeme v učebnici na straně 61 cvičení 4 a 5
DÚ: přelož věty v sešitě
Úterý 12.3.
Pracovní list - přepis a kresba dle zadání (ve složce)
Hrajeme šibenici
Čtvrtek 7.3.
přečetli jsme si zajímavosti o zvířatech Ameriky, které si jako nepovinný domácí úkol
připravili - Kryštof, Nikča, Venda a Saška
Hráli jsme na pravdu a lež - děti si na kartičky nakreslily usměvavý a smutný obličej a podlele toho zda
jsem říkala pravdu či lhala zvedaly příslušný obličej
Pracovali jsme v učebnici na straně 60 cv. 1 a3
Úterý 5.3.
Začali jsme lekci 14 My body - Moje tělo
Pracovali jsme v učebnici strana 60 cv.2
21.2.
Soutěž ve spelování.
Úterý 19.2.
Děti přečetli zajímavosti o britské a americké kuchyni, které si připravily jako nepovinný domácí úkol.
Přečíst si je můžete v záložce Práce dětí.
Hráli jsme šibenici - procvičili jsme spelování a správný slovosled
v anglické větě.
NDÚ - na čtvrtek 7.března - zvířata Ameriky
Děti si vyhledají zajímavost o libovolném zvířeti žijícím
na americkém kontinetu.
Referáty využijeme k zopakování slovíček a učení se nových slov
a vět.
Čtvrtek 14.2.
Procvičujeme užití slov IS (je) a ARE (jsou)
Příklady vět:
The carrot is on the table. Mrkev je na stole.
The carrots are on the table. Mrkve jsou na stole.
DÚ: Doplň a přelož věty v sešitě
Nezapomeň na nepovinný domácí úkol.
Úterý 12.2.
Opakujeme spelování - pokud chcete dětem pomoci v přípravě na soutěž
napište jim na papírky anglická slovíčka a pomocí učebnice kontrolujte zda
říkají písmena anglické abecedy správně (abeceda je na straně 30) nebo naopak dětem slovo
vyhláskujte a zkontrolujte zda jej napsaly správně.
Pracujeme se slovesem HAVE (HAS) - děti například řadily k sobě anglické a české věty.
NDÚ - vyhledej zajímavosti o britské nebo americké kuchyni (například jaká je typická snídaně apod.)
Úkol je až na úterý!
DÚ: kdo nemá, udělá si v učebnici na str. 48 cv.3
Čtvrtek 7.2.
Navazujeme na učivo z minulé hodiny.
Pracujeme v učebnici - str. 49 cv.7
DÚ: přelož věty (v sešitě)
Úterý 5.2.
Vyhlášen termín soutěže ve spelování viz. úvodní strana
Hrajeme BINGO s písmeny a šibenici
NDÚ: vymysli pro spolužáky krátkou větu, se kterou si budeme moci zahrát šibenici
Začínáme pracovat s lekcí 11 - Fruit and vegetables (Ovoce a zelenina)
Většinu pojmů co se týče názvů ovoce a zeleniny už známe, nyní se je naučíme psát.
V minulých hodinách jsme se již seznámili se slovesem HAVE - MÍT
Učíme se je aktivně používat - děti samy tvoří věty
např. I HAVE got a dog. Já mám psa.
I have got two ears. Mám dvě uši. apod.
DÚ: napiš do sešitu 5 vět se slovesem HAVE.
Z počátku se nám zřejmě bude plést, kdy použít slovíčko HAVE a kdy HAS.
HAS ma stejný význam, ale používá se ve 3.osobě jednotného čísla.
She HAS got a dog. Ona má psa.
He HAS got a dog. On má psa.
Středa 30.1.
Probrali jsme si jednotlivé úkoly v testu, který jsme psali v pondělí.
Test jsme psali, tak jako většinu věcí pouze na jedničky, tzn. že u úkolu, který byl vypracován správně je jednička. Pokud jednička u úkolu není, tak by známka byla horší. Nejlepší dostanou nálepky do kartičky. Dětem jsem vysvětlila, že test jsme psali proto, abychom zjistili co nám nejde a co musíme znova zopakovat.
Někteří mne nepříjemně překvapili, protože se vůbec nepřipravili. Někteří naopak zvládli test výborně.
Chtěla bych pochvállit - Ráďu, Lukyho, Sašu, Vendu a Katku
Úterý 29.1.
Psali jsme velký test
Bližší info přidám ve středu
Čtvrtek 24.1.
Hrajeme různé hry
Procvičujeme psaní anglických slov, počítání, děti mají zadaná počáteční písmena a musí na ně vymýšlet slova, hrajeme Simon says....
V úterý si napíšeme velké opakování z lekcí 1 - 10, tak se pořádně připravte.
Úterý 22.1.
Opakujeme lekce 7 - 9
Ve čtvrtek si děti nemusí nosit pomůcky budeme hrát hry
V úterý si napíšeme velké opakování z lekcí 1 - 10
Čtvrtek 17.1.
Opakujeme lekce 5 - 6
Tento pracovní list zvládla většina dětí bez problému.
Co nevěděly mohly si dohledat v učebnici.
Úterý 15.1.
Na tabuli jsme procvičovali zájmena He - On, She - Ona a přivlastňovací zájmena
His - Jeho a Her - Její
Opakujeme lekci 1-3
Děti zkoušeli do pracovního listu doplnit co nejvíce pojmů a až si nevěděli rady mohly používat učebnici.
Někteří zvládli téměř celý list bez nápomoci. Teď každý ví v čem má mezery a co se musí doučit.
Máme probranou půlku učebnice, tak si v úterý 29.1. napíšeme takové větší opakování
Čtvrtek 10.1.
Zájmena - HIS, HER a MY - můj
Procvičovali jsme věty typu:
Her ears are big. Její uši jsou velké.
Můj pes je černý. My dog is black.....
Také dokázali rozlišit, kde použít slovíčko ARE - jsou a IS - je
DÚ - uč.str. 45 cv.6
- nauč se psát slovíčka ze cvičení 1 (str.44)
NDÚ - osmisměrka
Úterý 8.1.
Začínáme kapitolu - MY FACE
Části obličeji umíme pojmenovat již z mateřské školy, teď se je učíme psát.
Pracujeme se zájmeny ON - HE a ONA - SHE
JEHO - HIS a JEJÍ - HER
Na straně 42 jsme si četli o Jackovi a Jackie
Čtvrtek 20.12.
Malujeme vánoční přáníčka
Hrajeme Simon says
Opakujeme abecedu
Úterý 18.12.
Povídáme si jak slaví Vánoce ve světě.
Děti prezentují své referáty, které měly jako nepovinný domácí úkol.
Všechny, kteří se připravili moc chválím. Dozvěděli jsme se spoustu nových informací o zvycích a tradicích v jiných zemích.
Čtvrtek 13.12.
Opakujeme abecedu - děti se ji naučí již celou
V únoru proběhne velká soutěž ve spelování
Pracujeme v učebníci strana 40 cv.3 - procvičujeme sloveso MÁM ve 3.osobě (HAS GOT)
Děti již umí používat sloveso HAVE GOT
Např. I have got two balls.
Já mám dva balóny.
Nyní se učíme: Tom has got two balls.
Tom má dva balóny.
Kate has got two balls.
Kate má dva balóny.
Zatím jsme to jen tak "naťukli", tak tím děti netrapte.
Připomínám nepovinný úkol na úterý.
Úterý 11.12.
Čteme si v učebnici jak slaví Vánoce v anglicky mluvících zemích
Učebnice strana 40 cv. 1 a 2
procvičujme správný slovosled
DÚ - učíme se abecedu po písmeno T
NDÚ - NA ÚTERÝ připravit povídání o tom, jak slaví Vánoce ve světě (za 3 nálepky !!!)
Děti mohou s Vaší pomocí hledat na internetu, v knihách apod.
Čtvrtek 6.12.
Pracujeme s lekcí 8
Procvičujeme užívání předložek
Opakujeme si z minulého roku věty s použitím spojeni HAVE GOT - MÍT
I have got eleven dolls. Mám jedenáct panenek.
I have got twelve boats. Mám dvanáct lodí.....apod.
Opakujeme abecedu
Úterý 4.12.
Dnes jsme si udělali takovou volnější hodinu. Vyráběli jsme čerty z krabic. Děkuji rodičům Elišky a Vendulky, že dětem zajistili krabice. Eliška ji sice zapoměla ve skřínce, ale snaha se cení.
Do Vánoc se budeme věnovat tématickým okruhům Zima a Vánoce.
Čtvrtek 29.11.
Procvičujeme učivo z minulé hodiny.
Začali jsme lekci 8 TOYS (hračky)
Procvičujeme užívání slov BIG (velký) a SMALL (malý)
V hodině jsme udělali na straně 36 cv.3 a 4
DÚ: str. 36 cv.1
NDÚ: str. 37 cv.6
Procvičujeme abecedu - písmena A - M
Oživili jsme si předložky IN - v, ON - na, UNDER - pod
Schovávám míček a ptám se dětí:
Where is the ball? Kde je míč?
Děti odpovídají:
The ball is in the schoolbag. Míč je v aktovce.
The ball is on the desk. Míč je na lavici.
The ball is under the chair. Míč je pod židlí......
Úterý 27.11.
Seznamujeme se s otázkami typu:
Are you Czech? Jsi Čech?
Are you a boy? Jsi chlapec?
Are you a girl? Jsi dívka?
Are you happy? Jsi šťastný?
Are you a teacher? Jsi učitel?
a učíme se na otázky odpovídat:
Yes, I am Ano, jsem
No, I am not Ne, nejsem
Dále procvičujeme abecedu.
Do Vánoc by bychom měli abecedu umět "jako když bičem mrská"
Čtvrtek 22.11.
Upevňujeme učivo z minulé hodiny.
Pracujeme v učebnici str. 32/2
DÚ: 33/7 křížovka
Úterý 20.11.
Procvičujme abecedu
Věnujeme se plynulému samostatnému vyjadřování
Děti mají každé kartičku s údaji a smyšlené osobě a podle ní odpovídají celými větami na otázky, které klade spolužák.
Např.
Name: George
Age: 14
Sister: no
Brother: two
State: Mexico
Likes: Cheese
What is your name? My name is George.
Jak se jmenuješ? Jmenuji se George
How old are you? I´m 14.
Kolik je Ti let? Je mi 14.
Where are you from? I´m from Mexico.
Odkud pocházíš? Pocházím z Mexika.
Have you got a sister? No, I haven´t got a sister.
Máš sestru? Ne, nemám sestru.
Have you got a brother? Yes, I have got two brothers.
Máš bratra? Ano, mám dva bratry.
What do you like? I like cheese.
Co máš rád? Mám rád sýr.
Čtvrtek 15.11.
Vyrábíme si telefony a učíme se vést rozhovory
Abeceda
DÚ - nauč se spelovat sve jméno a přijímení
Většina dětí uměla vyspelovat perfektně svoje jméno už v této hodině
Středa 14.11.
Začínáme se učit abecedu
Úterý 13.11.
Čtvrtek 8.11.
Učíme se skládat správně slova ve větě.
Na lavicích jsou lístečky s anglickými slovíčky a děti musí
správně sestavit větu. Učíme se, že v angličtině je slovosled jiný
než v češtině. Dětem to šlo velmi dobře. Jsou schopny se už poměrně dobře
vyjadřovat, tak jsme jen trochu bojovali se slovíčky jako například: window - okno,
chair - židle, picture - obrázek, rubber - guma - tady si ještě nebyli někteří schopni
správně slovíčko najít, protože u některých slovíček se úplně jinak vyslovuje než píše.
Na tabuli byly napsány jednoduché věty a děti v nich hledaly chyby.
Např. One blu book. správné řešení One blue book.
Four yelow horse. správné řešení Four yellow horses.
NDÚ: učebnice str. 24/2 a str.25/4
Středa 7.11.
Slavíme Halloween
Úterý 6.10.
Povídáme si o svátku Halloween
Pracujeme v učebnici lekce 6 Halloween
Opakujeme pojmy spojené s tímto svátkem a učíme se nové.
Čteme věty na straně 26 a objasňujeme si jejich význam.
Učíme se užívat zájmeno ONI - THEY
Např.: THEY have got sweets in the bags.
ONI mají v pytlích sladkosti (bonbóny).
Úterý 23.10.
Pracujeme s lekcí 5 MY FAMILY
Čtvrtek 18.10.
Pracovní listy - HELLO.BYE - přepiš a přelož
Hrajeme šibenici - provičujme psaní
Úterý 16.10.
Píšeme testík - psaní barev
- překlad barev
- psaní čísel
V učebnici jsme se vrátli k lekci 1 a učíme se pozdravy
DÚ - vytvoř pracovní list s barvami
Čtvrtek 11.10.
Ti, jenž chyběli v úterý pracují na straně 17 (dodělat doma)
Procvičujeme psaní čísel a barev - v příští hodině si napíšeme malý testík
a budeme pokračovat dál. Barvy a čísla jsme procvičovali dlouho, protože pro mne i děti bylo
důležité, aby se první slova naučili psát na výbornou a nedostali ze psaní v angličtině obavy.
NDÚ - uč.str. 10 cvičení HOW MANY (knihy)
Úterý 9.10.
Dnes nás byla jen polovina, protože ostatní děti měly vystoupení s folklorním kroužkem.
Zopakovali jsme si psaní barev a čísel.
V učebnici jsme si dodělali stranu 17.
Čtvrtek 4.10.
Pracovali jsme v učebnici strana 16/3,4 a 1
Učíme se napsat a umět přečíst barvy a školní potřeby
DÚ - 16/2 - ve cvičení jsou názvy školních potřeb , ale mají přeházená písmena. Úkolem je písmenka správně seřadit (nápověda je ve cvičení 1)
Posledních 5 minut jsme strávili na průlezkách, abychom si vyčistili hlavičky.
Úterý 2.10.
Zdobily jsme s dětmi krabici, do které sbíráme vršky od pet lahví. Krabice je umístěna na Obecním úřadě.
Čtvrtek 27.9.
Formou soutěže jsme u tabule procvičovali psaní čísel - kdo se na příští hodinu naučí psát čísla od 1 do 10 dostene 2 nálepky
Zkoušeli jsme psát a číst slovíčka, která jsme se učili na konci minulého školního roku, někteří to zvládli na jedničku, někteří udělali
pár chyb, ale to vůbec nevadí. Chtěla jsem si jen prověřit co si děti pamatují.
Chtěla bych děti pochválit, začali jsme opravdu moc dobře, všichni se snaží a jsou hodní (prozatím)
DÚ - pracovní list - přepiš
Přepisem se děti nejlépe zapamatují, jak se slova píší
Úterý 25.9.
Děti se bezvadně naučily básničku o berušce ( a ladybird) moc moc moc chválím.
Eliška a Kryštof minule chyběli, tak se básničku naučí na příští hodinu.
V hodině jsme pracovali v učebnici str. 13 cv.6, kdo to zvládl rychle a správně mohl si začít
dělat domácí úkol str.12/3. Někteří jej zvládli celý ostatní si jej dodělají doma.
NDÚ - str.13/4 - vyhledej v osmisměrce čísla od 1 do 12 a zapiš na linky (nemusí jít
za sebou od 1 do 12). Děti mohou nahlížet do cv.6 jsou tam ve dvou rámečcích všechna čísla
napsána.
Na konci hodiny jsme hráli - Simon says
Prosím, aby jste děti nechali dělat úkoly samostaně nebo pouze s malou nápomocí. Dostávají takové úkoly,
které pokud dávaly ve škole pozor zvládnou samy. Když si nebudou vědět s něčím rady, doděláme to raději
v další hodině a já alespoň budu vědět, že danou kapitolu nebo cvičení je potřeba důkladněji vysvětlit.
Čtvrtek 20.9.
Uč. str. 12 cv.2 - samostatná práce v hodině
Děti si zkusily bez nápomoci samy přečíst a podle zadání vykreslit
správný počet chlapců a dívek. Kdo nestihl zkusí si udělat doma.
Četli jsme básničky A LADYBIRD (beruška)
Zahráli jsme si - Simon says
DÚ: naučit zpaměti básničku A LADYBIRD str.12
Úterý 18.9.
Dnes jsme si rozdali složky a učebnice. Děti ještě dostanou cd.
Zopakovali jsme základní otázky a odpovědi.
Jak se jmenuješ? Kolik máš let? Kolik let má Tvůj bratr?
Kolik máš psů? Jakou mají barvu? atd.
Uč. str. 8 cv.1 - samostatná práce v hodině
Uč.str.8 cv. 2 - naučili jsme se pozdrav - Good afternoon
- Dobré odpoledne
DÚ: pracovní list - dokresli podle zadání
věty jsme si společně přečetli - děti doma zkoušejí číst samy