DINOSAURS
Do skupinky patří: Tom, Terezka, Anetka, Radimek a Luky
Tak jako v loňském roce zde budu po každé hodiny zapisovat, co jsme probírali, domácí úkoly apod.
Pondělí 10.6.
V rámci sbírání nálepek jsme si udělali menší průřez celým školním rokem
Středa 5.6.
Pořád dokola procvičujeme věty s posledních dvou lekcí.
Po dnešní hodině si myslím, že děti už v tom nemají takový "guláš",
jako v minulé hodině.
Pondělí 3.6.
Začínáme lekci 17
Středa 29.5.
Doděláváme lekci 16
Procvičujeme věty a slovíčka spojené s touto lekcí
Pondělí 27.5.
Lekce 16 je poměrně náročná.
Naučili jsme se pojmenovat a napsat různé druhy sportů a hudební nástroje, což není těžké, ale
míchají se nám zde pojmy - mám rád x nemám rád
umím x neumím
jsem dobrý x nejsem dobrý
Dám dětem ještě pracovní list, aby si ujasnily co, který výraz znamená.
Zároveň na ně do konce školního roku trochu "přitlačím", protože od příštího školního
roku budou mít angličtinu již povinnou a paní učitelka na začátku roku bojovala se třeťáky,
protože měli zažité, že pokud nebudou mít úkol do angličtiny, tak se nic moc nestane a chvíli trvalo
než si uvědomili, že angličtina již není jen kroužek. Tak tomu raději předejdeme a budu chtít, aby děti
úkoly opravdu dělaly. Většinou je domácí úkol záležitost maximálně deseti minut, což si myslím, že si každý školák
je schopen najít.
Úterý 21.5.
Proběhlo vyhlášení nej projektů
Pondělí 20.5.
Začínáme lekci 16
Středa 15.5.
Procvičujeme užití slovesa LIKE - mít rád
v kladných větách, v záporných větách, kladení otázek apod.
DÚ: napiš do sešitu 5 vět - I LIKE - mám rád
5 vět - I DON´T LIKE - nemám rád
Úterý 14.5.
Jdeme ven.
Opakujeme slovní zásobu.
Úterý 7.5.
Začínáme lekci - 12 FOOD
Učíme se aktivně užívat slovíčko LIKE.
I like cheese. Mám rád sýr.
I don't like peas. Nemám rád hrášek.
Na příští hodinu si děti, pokud mají přinesou slovník.
Úterý 30.4.
Pracujeme na projektech
Pondělí 29.4.
Píšeme malý testík - diktát slov
- diktát vět
- překlad
Středa 24.4.
Pracujeme na projektech.
Pondělí 22.4.
Doděláváme lekci 15
Středa 17.4.
Připravujeme se na tvorbu projektů na téma ZVÍŘATA
Projekty budou děti vypracovávat ve dvojicích ve středu 24.4.
Do hodiny by si měly přinést obrázky daného zvířete (vytisknuté, namalované - jak, kdo chce)
Doma si mohou zkusit za pomoci učebnice vytvořit krátký text.
Kryštof a Radim - kráva
Matěj a Tom - kočka
Saša a Terča - Delfín
Nikča a Anetka T. - pták
Venda a Káťa J. - pes
Káťa M. a Anetka M. - kůň
Franta a Lukáš - se ještě nedomluvili
Pondělí 15.4.
Pokračujeme v lekci 15
Středa 10.4.
Pracujeme s lekcí 15
Učíme se aktivně užívat frázi - I am wearing - Mám na sobě
např.: I am wearing dark blue jeans, yellow t-shirt and pink slippers.
Mám na sobě tmavěmodré rifle, žluté tričko as růžové papuče
Pondělí 8.4.
Začínáme lekci 15 - CLOTHES - oblečení
Středa 3.4.
Věnujeme se písemnému překládání z angličtiny do češtiny a naopak.
Děti samy tvoří popis libovolných zvířat.
Středa 27.3.
Velikonoční tvoření
Pondělí 25.3.
Povídáme si, jak slaví Velikonoce ve světě.
Opakujeme - Have a has
Chválím Lukáška za splnění nepovinného domácího úkolu!
Středa 20.3.
Píšeme testík, ve kterém si opakujeme lidské tělo
Pondělí 18.3.
Opakujeme slovíčka z mateřské školy a 1.třídy (protože opakování je matka moudrosti)
Byla jsme velmi příjemně překvapená. Děti si pamatují i slovíčka, která jsme v tomto školním roce téměř nepoužívali.
Opakovali jsme sloveso HAVE GOT ve všech osobách, které jsme se zatím naučili.
Tzn. Já mám psa. I have got a dog.
Ty máš psa. You have got a dog.
On má psa. He has got a dog.
Ona má psa. She has got a dog.
It has got a dog. To má psa.
Středa 13.3.
Pracujeme v učebnici ma straně 61 cvičení 4 a 5
DÚ: přelož věty v sešitě
Pondělí 11.3.
Pracovní list - přepis a kresba dle zadání (ve složce)
Hrajeme šibenici
Středa 6.2.
Lukášek a Anetka si připravili v rámci nepovinného domácího úkolu vyprávění
o zvířatech žijících v Americe.
Hráli jsme hru na pravdu a na lež - děti měly kartičky s veselým a smutným obličejem.
Podle toho zda jsem říkala pravdu zvedaly příslušný obličej.
Hráli jsme Simon says a šibenici.
Pracovali jsme v učebnici str.60 cv.1
DÚ: str.60 cv.3
Pondělí 4.3.
Začali jsme novou Lekci - My body (moje tělo)
Pracovali jsme v učebnici na straně 60 cv.2
Hráli jsme Simon says
Čtvrtek 21.2.
Soutěž ve spelování
Pondělí 18.2.
Lukášek a Anetka nám přečetli zajímavosti a britské a americké kuchyni
Hráli jsme šibenici - při této hře procvičujeme abecedu a správný slovosled
v anglické větě.
Středa 13.2.
Procvičujeme užití slov IS (je) a ARE (jsou)
Příklady vět:
The carrot is on the table. Mrkev je na stole.
The carrots are on the table. Mrkve jsou na stole.
DÚ: Doplň a přelož věty v sešitě
Nezapomeň na nepovinný domácí úkol.
Pondělí 11.2.
Opakujeme spelování - pokud chcete dětem pomoci v přípravě na soutěž
napište jim na papírky anglická slovíčka a pomocí učebnice kontrolujte zda
říkají písmena anglické abecedy správně (abeceda je na straně 30) nebo naopak dětem slovo
vyhláskujte a zkontrolujte zda jej napsaly správně.
Pracujeme se slovesem HAVE (HAS) - děti například řadily k sobě anglické a české věty.
NDÚ - vyhledej zajímavosti o britské nebo americké kuchyni (například jaká je typická snídaně apod.)
Úkol je až na pondělí!
DÚ: kdo nemá, udělá si v učebnici na str. 48 cv.3
Středa 6.2.
Navazujeme na učivo z minulé hodiny.
Pracujeme v učebnici - str. 49 cv.7
DÚ: přelož věty (v sešitě)
Pondělí 4.2.
Vyhlášen termín soutěže ve spelování viz. úvodní strana
Hrajeme BINGO s písmeny a šibenici
NDÚ: vymysli pro spolužáky krátkou větu, se kterou si budeme moci zahrát šibenici
Začínáme pracovat s lekcí 11 - Fruit and vegetables (Ovoce a zelenina)
Většinu pojmů co se týče názvů ovoce a zeleniny už známe, nyní se je naučíme psát.
V minulých hodinách jsme se již seznámili se slovesem HAVE - MÍT
Učíme se je aktivně používat - děti samy tvoří věty
např. I HAVE got a dog. Já mám psa.
I have got two ears. Mám dvě uši. apod.
DÚ: napiš do sešitu 5 vět se slovesem HAVE.
Z počátku se nám zřejmě bude plést, kdy použít slovíčko HAVE a kdy HAS.
HAS ma stejný význam, ale používá se ve 3.osobě jednotného čísla.
She HAS got a dog. Ona má psa.
He HAS got a dog. On má psa.
Středa 30.1.
Probrali jsme si jednotlivé úkoly v testu, který jsme psali v pondělí.
Test jsme psali, tak jako většinu věcí pouze na jedničky, tzn. že u úkolu, který byl vypracován správně je jednička. Pokud jednička u úkolu není, tak by známka byla horší. Nejlepší dostanou nálepky do kartičky. Dětem jsem vysvětlila, že test jsme psali proto, abychom zjistili co nám nejde a co musíme znova zopakovat.
Někteří mne nepříjemně překvapili, protože se vůbec nepřipravili. Někteří naopak zvládli test výborně.
Chtěla bych pochvállit - Ráďu, Lukyho, Sašu, Vendu a Katku
Pondělí 28.1.
Psali jsme velký test
Bližší info přidám ve středu
Středa 23.1.
Hrajeme různé hry
Procvičujeme psaní anglických slov, počítání, děti mají zadaná počáteční písmena a musí na ně vymýšlet slova, hrajeme Simon says....
V pondělí si napíšeme velké opakování z lekcí 1 - 10, tak se pořádně připravte.
Pondělí 21.1.
Opakujeme lekce 7 - 9
Ve středu si děti nemusí nosit pomůcky budeme hrát hry
V pondělí si napíšeme velké opakování z lekcí 1 - 10
Středa 16.1.
Hrajeme Simon says.
Opakujeme lekce 5 - 6
Tento pracovní list zvládla většina dětí bez problému.
Co nevěděly mohly si dohledat v učebnici.
Pondělí 14.1.
Na tabuli jsme procvičovali zájmena He - On, She - Ona a přivlastňovací zájmena
His - Jeho a Her - Její
Opakujeme lekce 1-3
Děti zkoušeli do pracovního listu doplnit co nejvíce pojmů a až si nevěděli rady mohly používat učebnici.
Někteří zvládli téměř celý list bez nápomoci. Teď každý ví v čem má mezery a co se musí doučit.
Máme probranou půlku učebnice, tak si v pondělí 28.1. napíšeme takové větší opakování.
Středa 9.1.
Zájmena - HIS, HER a MY - můj
Dnes musím děti pochválit, ne že by jindy nebyly šikovné, ale dnes mi udělaly velkou radost.
Velmi pěkně překládaly z češtiny do angličtiny i naopak.
Procvičovali jsme věty typu:
Her ears are big. Její uši jsou velké.
Můj pes je černý. My dog is black.....
Také dokázali rozlišit, kde použít slovíčko ARE - jsou a IS - je
DÚ - uč.str. 45 cv.6
- nauč se psát slovíčka ze cvičení 1 (str.44)
NDÚ - osmisměrka
Pondělí 7.1.
Začínáme kapitolu - MY FACE
Části obličeji umíme pojmenovat již z mateřské školy, teď se je učíme psát.
Pracujeme se zájmeny ON - HE a ONA - SHE
JEHO - HIS a JEJÍ - HER
Na straně 42 jsme si četli o Jackovi a Jackie
DÚ: nauč se psát slovíčka ze cv.1 strana 44
Čtvrtek 20.12.
Malujeme vánoční přáníčka
Hrajeme Simon says
Opakujeme abecedu
Pondělí 17.12.
Procvičujeme věty se slovesem HAVE GOT - MÍT, soustředíme se na použití ve třetí osobě HAS GOT
Děti prezentují své referáty - Jak slaví Vánoce ve světě
Všichni, kdo se připravili mají opravdu velkou pochvalu, dozvěděli jsme se spoustu zajímavých věcí.
Děkuji rodičům, že dětem pomohli.
Připomínám, že angličtina nebude ve středu, ale ve čtvrtek.
Čtvrtek 13.12.
Opakujeme abecedu - děti se ji naučí již celou
V únoru proběhne velká soutěž ve spelování
Pracujeme v učebníci strana 40 cv.3 - procvičujeme sloveso MÁM ve 3.osobě (HAS GOT)
Děti již umí používat sloveso HAVE GOT
Např. I have got two balls.
Já mám dva balóny.
Nyní se učíme: Tom has got two balls.
Tom má dva balóny.
Kate has got two balls.
Kate má dva balóny.
Zatím jsme to jen tak "naťukli", tak tím děti netrapte.
Připomínám nepovinný úkol na pondělí.
Středa 12.12.
Hodina odpadla - náhradní hodina bude zítra (ve čtvrtek)
Pondělí 10.12.
Čteme si v učebnici jak slaví Vánoce v anglicky mluvících zemích
Učebnice strana 40 cv. 1 a 2
procvičujme správný slovosled
DÚ - učíme se abecedu po písmeno T
NDÚ - NA PONDĚLÍ připravit povídání o tom, jak slaví Vánoce ve světě (za 3 nálepky !!!)
Děti mohou s Vaší pomocí hledat na internetu, v knihách apod.
Středa 5.12.
Dnes jsme si udělali takovou volnější hodinu a vyráběli čerty z krabic. Děti si měli přinést krabici. Nepřinesl si ji nikdo.
Ještě, že jsem nějaké vzala já.
Pondělí 3.12.
Pracujeme s lekcí 8
Procvičujeme užívání předložek
Opakujeme si z minulého roku věty s použitím spojeni HAVE GOT - MÍT
I have got eleven dolls. Mám jedenáct panenek.
I have got twelve boats. Mám dvanáct lodí.....apod.
Opakujeme abecedu
Středa 28.11.
Procvičujeme učivo z minulé hodiny.
Začali jsme lekci 8 TOYS (hračky)
Procvičujeme užívání slov BIG (velký) a SMALL (malý)
V hodině jsme udělali na straně 36 cv.3 a 4
DÚ: str. 36 cv.1
NDÚ: str. 37 cv.6
Procvičujeme abecedu - písmena A - M
Oživili jsme si předložky IN - v, ON - na, UNDER - pod
Schovávám míček a ptám se dětí:
Where is the ball? Kde je míč?
Děti odpovídají:
The ball is in the schoolbag. Míč je v aktovce.
The ball is on the desk. Míč je na lavici.
The ball is under the chair. Míč je pod židlí......
Pondělí 26.11.
Seznamujeme se s otázkami typu:
Are you Czech? Jsi Čech?
Are you a boy? Jsi chlapec?
Are you a girl? Jsi dívka?
Are you happy? Jsi šťastný?
Are you a teacher? Jsi učitel?
a učíme se na otázky odpovídat:
Yes, I am Ano, jsem
No, I am not Ne, nejsem
Dále procvičujeme abecedu.
Do Vánoc by bychom měli abecedu umět "jako když bičem mrská"
Středa 21.11.
Procvičujme abecedu
Věnujeme se plynulému samostatnému vyjadřování
Děti mají každé kartičku s údaji a smyšlené osobě a podle ní odpovídají celými větami na otázky, které klade spolužák.
Např.
Name: George
Age: 14
Sister: no
Brother: two
State: Mexico
Likes: Cheese
What is your name? My name is George.
Jak se jmenuješ? Jmenuji se George
How old are you? I´m 14.
Kolik je Ti let? Je mi 14.
Where are you from? I´m from Mexico.
Odkud pocházíš? Pocházím z Mexika.
Have you got a sister? No, I haven´t got a sister.
Máš sestru? Ne, nemám sestru.
Have you got a brother? Yes, I have got two brothers.
Máš bratra? Ano, mám dva bratry.
What do you like? I like cheese.
Co máš rád? Mám rád sýr.
Pondělí 19.11.
Věnujeme se spelování
DÚ - nauč se spelovat své přijímení
Vyrábíme "telefony" a učíme se vést rozhovor po telefonu
Hrajeme- Simon says
Středa 14.11.
Začínáme se učit abecedu
Úterý 13.11.
Pondělí 12.11.
Při různých hrách procvičujeme správný slovosled
Středa 7.11.
Slavíme Halloween
Úterý 6.11.
Povídáme si o svátku Halloween
Pracujeme v učebnici lekce 6 Halloween
Opakujeme pojmy spojené s tímto svátkem a učíme se nové.
Čteme věty na straně 26 a objasňujeme si jejich význam.
Učíme se užívat zájmeno ONI - THEY
Např.: THEY have got sweets in the bags.
ONI mají v pytlích sladkosti (bonbóny).
Pondělí 5.11.
Učíme se skládat správně slova ve větě.
Na lavicích jsou lístečky s anglickými slovíčky a děti musí
správně sestavit větu. Učíme se, že v angličtině je slovosled jiný
než v češtině. Dětem to šlo velmi dobře. Jsou schopny se už poměrně dobře
vyjadřovat, tak jsme jen trochu bojovali se slovíčky jako například: window - okno,
chair - židle, picture - obrázek, rubber - guma - tady si ještě nebyli někteří schopni
správně slovíčko najít, protože u některých slovíček se úplně jinak vyslovuje než píše.
Měla jsem přichystány obrázky vyobrazující běžné situace - např. Maminka se prochází v parku
s dětmi - popisovala jsem daný obrázek a děti jej musely najít.
Pondělí 29.10.
Dokončujeme lekci My family - Moje rodina
Středa 24.10.
Hodina odpadá
Pondělí 22.10.
Pracujeme v učebnici - Lekce 5 - My family
Učíme se nová slovíčka z lekce 5
Procvičujeme zájmena můj a Tvůj
Středa 17.10.
Děti zvládli téměř bezchybně povinný i nepovinný domácí úkol
Rozdali jsme si tesy, které jsme psali v minulé hodině a zopakovali co nám nešlo
Hráli jsme - Simon says
NDÚ - vytvoř prac.list z barvami
Pondělí 15.10.
Píšeme testík - psaní barev
- překlad barev
- psaní čísel
V učebnici jsme se vrátli k lekci 1 a učíme se pozdravy
DÚ - prac.list - HELLO.BYE - někteří stihli ve škole
NDÚ - osmisměrka a doplňování slov do správného sloupečku
Středa 10.10.
Doděláváme, co komu chybělo v učebnici.
Hrajeme šibenici - procvičujeme psaní čísel a barev
V sešitě procvičujeme psaní barev
Pondělí 8.10.
Ve škole - uč.str.17/6,7
Lekce, kterou teď probíráme je zaměřena na barvy a školní potřeby. Všechna slovíčka známe a plně se věnujme tomu, abychom je uměly napsat a přečíst.
Děti dostaly sešity, které si budou nosit do každé hodiny. Dnes jsme v nich procvičovali psaní čísel a barev.
DÚ - uč. str.17/5
Středa 3.10.
Pracovali jsme v učebnici strana 16/3,4 a 1
Učíme se napsat a umět přečíst barvy a školní potřeby
DÚ - 16/2 - ve cvičení jsou názvy školních potřeb , ale mají přeházená písmena. Úkolem je písmenka správně seřadit (nápověda je ve cvičení 1)
Pondělí 1.10.
Opakujeme psaní čísel
hledáme chybná slovní spojení - děti vyhledávaly například chybějící písmena
nebo nesmyslná slovní spojení a chyby oparavovaly
Například: Five dog (špatně) děti opravily Five dogs
Green cat (špatně) děti opravily Brown (black, white) cat
Chvíli na konci hodiny jsme využili ke kreslení obrázků, kterými jsme polepili krabici, do které sbíráme vršky od pet lahví. Krabici je umístěna na Obecním úřadě.
Středa 26.9.
Formou soutěže jsme u tabule procvičovali psaní čísel - kdo se na příští hodinu naučí psát čísla od 1 do 10 dostene 2 nálepky
Zkoušeli jsme psát a číst slovíčka, která jsme se učili na konci minulého školního roku.
Děti jsou šikovné moc se snaží.
DÚ - pracovní list - přepiš
Přepisem se děti nejlépe zapamatují, jak se slova píší
Pondělí 24.9.
Děti se bezvadně naučily básničku o berušce ( a ladybird) moc moc moc chválím.
V hodině jsme pracovali v učebnici str. 13 cv.6, kdo to zvládl rychle a správně mohl si začít
dělat domácí úkol str.12/3. Někteří jej zvládli celý ostatní si jej dodělají doma.
NDÚ - str.13/4 - vyhledej v osmisměrce čísla od 1 do 12 a zapiš na linky (nemusí jít
za sebou od 1 do 12). Děti mohou nahlížet do cv.6 jsou tam ve dvou rámečcích všechna čísla
napsána.
Na konci hodiny jsme hráli - Simon says
Prosím, aby jste děti nechali dělat úkoly samostaně nebo pouze s malou nápomocí. Dostávají takové úkoly,
které pokud dávaly ve škole pozor zvládnou samy. Když si nebudou vědět s něčím rady, doděláme to raději
v další hodině a já alespoň budu vědět, že danou kapitolu nebo cvičení je potřeba důkladněji vysvětlit.
Středa 19.9.
Uč. str. 12 cv.2 - samostatná práce v hodině
Děti si zkusily bez nápomoci samy přečíst a podle zadání vykreslit
správný počet chlapců a dívek. Kdo nestihl zkusí si udělat doma.
Četli jsme básničky A LADYBIRD (beruška)
Zahráli jsme si - Simon says
DÚ: naučit zpaměti básničku A LADYBIRD str.12
Rozdala jsem dětem abecedu, ale dohodly jsme se s paní učitelkou
Grebíkovou, že v angličtině s abecedou ještě chvíli počkáme, protože děti se
momentálně učí abecedu ve škole, tak jim to nebudeme míchat.
Pondělí 17.9.
Dnes jsme si rozdali složky a učebnice. Děti ještě dostanou cd.
Zopakovali jsme základní otázky a odpovědi.
Jak se jmenuješ? Kolik máš let? Kolik let má Tvůj bratr?
Kolik máš psů? Jakou mají barvu? atd.
Uč. str. 8 cv.1 - samostatná práce v hodině
Uč.str.8 cv. 2 - naučili jsme se pozdrav - Good afternoon
- Dobré odpoledne
DÚ: pracovní list - dokresli podle zadání
věty jsme si společně přečetli - děti doma zkoušejí číst samy