BUTTERFLIES
Do skupinky patří Terezka, Tom, Zuzka, Radečka, a Víťa
Středa 5.6.
Opakujeme
Věnujeme se konverzaci
Pátek 31.5.
Hrajeme různé hry, při kterých opakujeme a upevňujeme co jsme se v uplynulém roce
Středa 29.5.
Pátek 25.5.
Opakujeme
Středa 22.5.
Rozdáváme si testíky.
Opakujeme
Pátek 17.5.
Píšeme testík
Středa 14.5.
Opakujeme
Pátek 10.5.
Pracujeme se slovesem CAN.
Nový prac.list - Hudební nástroje
Opakujeme učivo z minulého měsíce
Úterý 7.5.
Nový prac.list - hudební nástroje
Seznamujeme se s otázkou - Can you....? Umíš.....?
a učíme se odpovídat celou větou.
Can you play the accordion?
Umíš hrát na akordeon?
Yes, I can. Ano, umím.
No, I can' t. Ne, neumím.
DÚ: nakresli různé sporty.
Pátek 3.5.
Nový prac.list - I can - Já umím
DÚ: namuluj různé hudební nástroje
Úterý 30.4.
Seznamujeme se se slovesem CAN - umím
a jeho záporem CAN´T - neumím.
Děti tvoří věty: I can swim. Umím plavat.
I can´t fly. Neumím létat.
Prozatím jsme tvořili věty se slovesy, které jsme se naučili v mateřské škole
a první třídě. V příští hodině se začneme učit nová slovesa.
Pátek 26.4.
Nové pracovní listy - In the playground - Na hřišti
- Animals - Zvířata
- Eeny, Meeny, Miny, Moe - rozpočitadlo
Úterý 23.4.
Učíme se venku - upevňujeme slovní zásobu
Pátek 19.4.
Dnes jsme celou hodinu zpívali.
Děti si vybírali písničky na pěveckou soutěž, která proběhne
v měsíci květnu
Středa 17.4.
Učili jsme se venku.
Pátek 12.4.
Děti pracují ve dvojicích - oživujeme si slovní zásobu z okruhů:
potraviny, zvířata, oblečení a ve třídě
Středa 10.4.
Tématický okruh Jaro
Obrázkový diktát
Hrajeme Simon says
Pátek 5.4.
Začínáme tématický okruh Jaro
Středa 3.4.
Většina dětí byla u tabule vyzkoušena - povídaly o svém bratrovi
Zopakovali jsme si profese, zahráli si Simon says.
Procvičovali jsme porozumnění mluvenému slovu a rychlé odpovědi.
Středa 27.3.
Povídáme si, jak se slaví Velikonoce ve světě.
Velikonoční tvoření
Pátek 22.3.
Nová říkanka - Rain, rain go away
Děti pracují ve dvojicích - popisují různé obrázky
Středa 20.3.
Opakujeme - In the garden
Procvičujeme počítání
Hrajeme - Simon says
- Please, Mr.Crocodile
Pátek 15.3.
Procvičujeme slovíčka z okruhu - Na zahradě
Opět procvičujeme věty s užitím slovíčka LIKE. Děti věty zvládají výborně, proto je
využíváme k učení zájmen. Vyjadřujeme co mám ráda já, co máš rád Ty apod.
Např. I like tomatoes and you like yellow peppers.
Já mám ráda rajčata a ty máš rád žluté papriky.
Středa 13.3.
Nový prac.list - In the garden (na zahradě)
Opakujeme, jak vyjádřit, že máme něco rádi.
Pátek 8.3.
Čteme si legendu o vzniku pojmenování plyšového medvídka - TEDDY BEAR
Hrajeme na pravdu a lež.
Procvičujeme, jak vyjádřit, že máme nebo nemáme něco rádi.
I like peppers. Mám rád papriky.
I don't like tomatoes. Nemám rád rajčata.
Středa 6.3.
Čteme si legendu o vzniku názvu Teddy Bear - plyšový medvídek
Hrajeme si s čísly do 49
Hrajeme na pravdu a na lež - děti mají na kartičkách nakreslený usměvavý a smutný obličej.
Podle toho zda říkám pravdu či lžu zvedají kartičky.
Pátek 22.2.
Vyhlášení projektů - My family, friends and pets
Středa 20.2.
Počítáme do 20
Malujeme, píšeme, čteme a soutěžíme
- děti z velkým nadšením přijaly možnost naučit se anglicky napsat a přečíst pár slovíček,
tak jsme této aktivitě věnovali dnešní hodinu. Po jarních prázdninách od této aktivity ustoupíme
a vrátíme se k ní až na konci školního roku, až budou děti umět psát všechna písmena.
Středa 12.2.
Věnujeme se učivu z minulé hodiny
Hrajeme hry
Pátek 8.2.
Počítáme do 20
Konverzujeme
Zkusili jsme si napsat a přečíst pár prvních slovíček
např. dog - pes, cat - kočka. banana - banán, car - auto, star - hvězda
NDÚ - zkus napsat nějaká slovíčka, která jsme dnes procvičovali
a namaluj k nim obrázek
Psaní jsme s dětmi jen trochu "naťukli". Aktivně začneme psát a číst až ve druhé třídě. První musí zvládnout
psaní a čtení v češtině.
Středa 6.2.
Procvičujeme činnosti.
Věnujeme se konverzaci.
Každý měl za úkol vymyslet pro každého spolužáka jinou otázku za pomoci
slovesa HAVE (MÍT).
Např. Have you got a school bag? Máš aktovku?
Have you got a crocodile? Máš krokodýla?.....
Hráli jsme: Simon says a Please, Mr.Crocodile
Úterý 29.1.
Opakujeme slovní pojmy, které mohou děti použít při tvorbě projektu.
Procvičujeme členy rodiny, oblečení a předložky
Obrázkový diktát - předložky
Pátek 25.1.
Děti byly seznámeny s projektem My family, friends and pets.
Opakovali jsme slovíčka
Středa 23.1.
Kreslíme podle poslechu - Banana story
Nový prac.list - Ten little monkeys
Procvičujeme činnosti - Děti mne velmi příjemně překvapily - nikdo neztratil kartičky
Hrajeme Simon says - je to anglická verze hry Honza říká
- při této hře upevňujeme porozumění pokynům
např. Simon says touch your nose, jump on your left foot, touch the blackbard, bring me yellow pencil...
Simon říká dotkni se nosu, skákej na levé noze, dotkni se tabule, přines mi žlutou pastelku....
Pátek 18.1.
Učíme se pojmenovat různé činnost - děti je dostaly na kartičkách (snad je do příští hodiny neztratí)
Nová písnička - Are you sleeping brother John? - na cd tato píseň není, zpíváme ji bez hudby.
Opakujeme povolání
Středa 16.1.
Pracujeme s pojmy z písničky People in my town
Pokračujeme v učení předložek
Procvičujeme zvířata a potraviny a učíme se říct, které zvíře co jí.
Lion eats chocolate. Lev jí čokoládu.
Elephant eats cheese. Slon jí sýr.
Děti podle mých pokynů přiřazují potraviny ke zvířatům.
Poté kladu otázky: Who eats apple? Kdo jí jablko?
Děti odpovídají: Snake eats apple. Had jí jablko.
Pátek 11.1.
Nový prac.list - People in my town
V následujících hodinách se budeme mimojiné věnovat povoláním
a budeme se učit používat slovesa.
Procvičujeme předložky
Povídáme si o tatínkovi - My dad is brilliant. Můj tatínek je skvělý
a o mamince - Why I love my mum? Proč mám rád svoji maminku?
Děti dostaly nová cd, pouštějte je doma co nejčastěji.
DÚ - nakresli na prac. list - People in my town nějaké povolání, které je v písničce.
Středa 9.1.
Opakujeme části lidského těla a učíme se pojmenovat nové
Opakujme názvy částí oblečení.
Opakujeme exotická zvířata.
Nový prac.list - předložky - ON - na, IN - v, UNDER - pod
Opakujeme počítání do 10 (děti by si již neměly dopočítávat na prstech)
Středa 19.12.
Povídáme si jak se slaví Vánoce ve světě
Pátek 14.11.
Prověřujeme co jsme se naučili říci o sobě, své rodině, co doma máme apod.
Všichni, kteří byï prozatím vyzkoušení dostali jedničku.
Středa 12.12.
Opakujeme a učíme se písničku - The Christmas Tree
Pátek 7.12.
Učíme se básničku - I´m a little snowman
Pokud umíte anglicky můžete dětem pomoci se doma básničku naučit
Opakujeme zimní oblečení a děti si samy vytvářejí pracovní list - Winter clothes (zimní oblečení)
Středa 5.12.
Začínáme tématické okruhy Zima a Vánoce
Dnes jsme vyráběli sněhuláky
Pátek 30.11.
Pracujeme s pracovním listem WHO IS WHERE?
Postupně se učíme pojmenovávat vybavení jednotlivých pokojů
Středa 28.11.
Procvičujeme okruhy - The bedroom - ložnice
The farm - farma
The classroom - třída
The house - dům
My clothes - moje oblečení
DÚ: na kresli na pět lístečků různé věci, které můžeme najít v kuchyni
např. lednice, sporák, lžíce, talíř, hrnec apod.
Pátek 23.11.
Pracujeme s pracovním listem - WHO IS WHERE?
Hrajeme - Please, Mr.Crocodile
Středa 21.11.
Věnujme se tématickému okruhu - Můj dům
Pracujeme s pracovním listem - Who is where? Kdo Je kde?
Opakujeme členy rodiny a oblečení
Učíme se pojmenovat pokoje v domě a jejich vybavení
Nyní pracujeme s větami jako například:
Mum is in the kitchen. Maminka je v kuchyni.
Brother is in the children´s room. Bratr je v pokoji.
Děti podle mých pokynů umísťují postavičky do správných pokojů.
V pracovním listu budeme postupně vykreslovat vybavení, které již umíme pojmenovat.
Nový prac.list - In the children´s room - V dětském pokoji
Začíme se učit užívat správně předložky - IN - V, ON - NA
DÚ - do pracovního listu - In the children´s room nakresli jakoukoli věc z Tvého dětského pokoje
Pátek 16.11.
Nový prac.list. - IN THE LIVING ROOM
Hrajeme hru - Please, Mr.Crocodile
Čtvrtek 15.11.
- píšeme malé opakování (pokud píšeme myslím tím kreslíme)
Opakování probíhají tak, že dětem říkam různé slovní spojení a ony je kreslí.
Např. Draw one big cucumber and two red peppers.
Nakresli jeden velký okurek a dvě červené papriky apod.
Hrajeme hru - Please, Mr.Crocodile
Děti stojí na jedné straně "řeky" a prosí pana krokodýla (mě)
"Please, Mr.Crocodile can we cross the river?"
Prosím, pane Krokodýle můžeme přejít přes řeku.
Pan Krokodýl dává různé podmínky, za kterých děti mohou řeku přejít.
Například: Yes, you can, but only if you have got long hair.
Ano, můžete, ale pouze pokud máte dlouhé vlasy.
Kdo řeky překročí když nemá je krokodýlem "sežrán" a vypadává.
Středa 14.11.
Čteme pohádku O Perníčkovi
Hrajeme - Please, Mr.Crocodile
Hrajeme Bingo s obrázky
Pátek 9.11.
Slavíme Halloween
Čtvrtek 8.11.
Povídáme si o Halloweenu - opakujeme si slovíčka, která jsme se naučili v minulém školním roce
a učíme se nová.
Hrajeme se slovíčky různé hry
Středa 7.11.
Děti mají rozloženy před sebou obrázky - já jeden z nich popisuji a ony musí určit, o kterém obrázku hovöřím.
Vaříme zeleninovou polévku
Dvě skupinky soutěží, která z nich umí pojmenovat více druhů potravin
Pátek 19.10.
Zkouším a opakujeme
Středa 17.10.
Kreslíme ve skupinkách na velký papír obrázek domu s pokoji
Učíme se pojmenovat místnosti v domě a vybavení
Pátek 12.10.
Děti si doma namalovaly příšerky a já hádám jak čí příšerka vypadá
Pracujeme v obrázkovém slovníku - učíme se pojmenovat jednotlivé pokoje
a používat předložky IN (v) a ON (na)
Ptám se dětí: Where is the dog? Kde je pes?
Děti odpovídají: The dog is in the kitchen. Pes je v kuchyni.
DÚ: nakresli obrázek domečku
Středa 10.10.
Povídáme si o podzimu podle obrázků, které děti nakreslily.
Procvičujeme zájmena
Hrajeme hru - Guess my monster
guess my monster.docx (256,4 kB)
Chválím Terezku jako jediná splnila domácí úkol.
Ostatní si udělají úkol na příští hodinu.
Pátek 5.10.
Procvičujeme užívání množného čísla.
Učíme se používat zájmena MY (můj) YOUR (Tvůj)
Např. My book is blue and your pencil is green.
Moje kniha je modrá a Tvoje pero je zelené.
Opakujeme oblečení.
Píšeme obrázkový diktát.
Středa 3.10.
Opakujeme potraviny
Opakujeme základní otázky a odpovědi například:
- What is your name?
- Have you got a brother (sister)?
- How old is your brother (sister)?
- How many sisters have you got?
Učíme se zájmena - MY - můj, YOUR - Tvůj
Např.: My pepper is red and your cucumber is green.
Moje paprika je červená a Tvoje okurka je zelená.
Středa 26.9.
Procvičovali jsme slovíčka z pracovního listu In the classroom
Nový prac.list - School is fun
DÚ - nakresli na prac.list - School is fun proč je pro Tebe
škola zábavná
Pracovali jsme s Obrázkovým slovníkem - děti si jej nechali ve škole
Zpívali jsme oblíbenou písničku za školky - Max isn´t scared of spiders
Hráli jsme Simon says a pexeso
Pátek 21.9.
Začínáme tématický okruh - škola
Prac.list - In the classroom - ve třídě
Učili jsme se písničku - School is fun
Hráli jsme hru - Simon says
Tato hra je mezi dětmi velmi oblíbená, procvičujeme při ní
různé pokyny
Děti si přinesou do příští hodiny - Obrázkový slovník, který
dostaly na konci školního roku ve školce. Necháme si jej ve škole.
Středa 19.9.
Rozdali jsme si pomůcky a děti si vymyslely název
Prac.list ve složce - malé opakování z minulého roku
Zopakovali jsme si slovíčka